Garanti og Reklamation


Hvad dækker din garanti?
Her vil vi give dig et overblik over hvad garantien dækker på de forskellige dele på cyklen samt elcykel batteriet
Det er vigtigt at fortælle at garantien dækker fabrikationsfejl. Fabrikationsfejl er produkter og dele som ikke holder tilstrækkelig lang tid fordi produktet er produceret med fejl. Som udgangspunkt dækker garantien indenfor de første 6 måneder, da en fabrikationsfejl for det meste vil opstå indenfor denne periode. Efter de 6 måneder, vil reklamationsretten træde ind i stedet for garantien. Reklamationsrettet betyder at du som kunde kan reklamere over et produkt som du har købt hos op i op til 2 år fra købsdatoen.
Hvad gør jeg hvis jeg bor på Fyn eller i Jylland?
Vi sender cykler til både Fyn og Jylland hele tiden, og vi gør reklamationsprocessen nem og enkel for vores kunder.
Hvis du oplever problemer med cyklen, som du tror kan være en reklamation, skal du bare tage den med til din lokale cykelhandler. Få dem til at lave et overslag over, hvad der skal repareres, og send overslaget til os.
Hvis der er behov for en ny cykeldel, sender vi den direkte til cykelhandleren, så de kan udskifte den. Vi dækker også omkostningerne for udskiftningen.
I sjældne tilfælde, hvis der er tale om en større reparation, kan vi arrangere at få cyklen hentet med fragtmand, men det er ikke noget, der sker ofte.
Så alt i alt er det en meget simpel og hurtig proces for dig.
Garanti på elcykel batteri
På elcykel batterier er det producenten som bestemmer hvor lang garantien er og det er derfor forskelligt hvor lang tid garantien dækker,Skriv evt. til os på vores kontakt formular for at høre mere om hvor lang garanti du har på netop dit batteri.
Når du køber et Promovec batteri eller hvis du køber en elladcykel som har Promovec batteri, så kan du klikke dig ind hos producenten og registrere dit batteri. Promovec
Reklamation og garanti dækker ikke hvis:
Garantien og Reklamationsretten dækker både reservedele og arbejdsløn, men ikke fejl opstået som følge af hærværk, påkørsel, manglende vedligehold, unormalt brug eller almindeligt slid.
Alm. sliddele er bl.a.: Pedaler, Gearkabler, Bremsekabler, Krankbox, Kuglelejer, Hjul, Bremser, Dæk og Slange, Kæde og Tandhjul. Disse dele er alm sliddele og det forventes at nogle af disse dele/komponenter skal udskiftes unden for 2 år.
Hvad er forskellen på Garanti og reklamationsret?
På forbrug.dk kan du læse mere om forskellen på garanti og reklamationsret.
Returnering & fortrydelse på et varekøb
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fuld returret. Når vi har modtaget og godkendt returneringen overføres købsbeløbet excl. fragtomkostninger på det kort der er blevet anvendt ved købet.
Forsendelse af returvarer sker for kundens egen regning medmindre andet konkret er aftalt.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Levering af varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Derfor vær sikker på dit køb før du handler, og kontakt os hvis du er det mindste i tvivl om varen!.
Vil du gerne gøre brug af din fortrydelsesret så print pdf formularen ud og vedlæg den sammen med varen.
Skader eller fejl på en vare
Mod forventning kan der opstå skader under forsendelsen af dine varer, eller hvis du ved modtagelsen opdager at en vare har en fejl, bytter vi den for dig.
Skriv evt. til os på vores kontakt formular og beskriv fejlen, samt vedhæft et billede.